Loppisfynd...

Jag gillar loppis och second hand. Det är på nåt vis tillfredsställande när man kan köpa något för några tior som gör att hemmet blir lite finare. Jag är annars ingen shoppingperson, tycker inte om varken storstad eller köpcentrum. Att handla second hand känns bättre för både plånbok och miljö. Både jag och J har ju en tendens att samla på oss "bra att ha"-saker, och vår väl tilltagna ladugård tillåter oss att ha en hel del prylar. En annan positiv grej med att handla i andra hand är att jag inte känner mig tvungen att behålla grejen livet ut. Den kostade inte många kronor och om jag vill lämna tillbaka den till second hand-affären nästa år så känns det fortfarande helt okej...
 
 
En gammal kaffekvarn, 20 kr på en lokal loppis, samt en gammal fotogenlampa för en femtiolapp pryder nu vårt ena köksfönster. Kaffekvarnen fungerar säkerligen dåligt eller inte alls, men den är fin att se på. Tavlan inhandlades i en second hand-affär här i Gråbo för 40 kr. Jag tycker att den är väldigt mysig och den har fått sin plats på vårt hörnskafferi i vit pärlspont.
 
Dessa två stolar inhandlades för ett par år sedan
på just loppis och var då bruna med rosa sitsar.
Sedan dess har de fått byta färg och sits ett par
gånger, nu senast blev de svarta.
 
Trevlig tisdag! /M
     
 
 
 
 
 


Kommentarer
Susanna

Vilka fina loppisfynd! :) var du på loppisen i Gråbo i lördags?
jag är själv svag för fotogenlampor :)
Kram
Susanna

Svar: Jo, jag hittade den på just den loppisen. Jag brukar vara med och förbereda kvällen innan och sen vara med och sälja en stund. Väldigt roligt :-) Och jag är mycket nöjd med min nya lampa... :-) kram
Mamma Mia

2013-10-08 @ 14:45:06
URL: http://frufrojd.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

villasand.blogg.se

En blogg om livet på landet. Mat, bak och pyssel, heminredning och lite bygg. Och kanske lite familj... :-)

RSS 2.0